تیم استانی راگبی زنجان

این ویژه نامه شامل تاریخچه راگبی، مصاحبه با دست اندرکاران راگبی، معرفی مسئولان راگبی از ابتدا تا حال و گزارش های تصویری میباشد. علاقه مندان میتوانند از انجمن راگبی تهیه نمایند.




نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, توسط امین عطائی


 روابط عمومی انجمن راگبی اعلام کرد بر اساس پیشنهاد خانم زهرا حیدری نائب رئیس بانوان ، جلسه نهائی بررسی برنامه تیم ملی و انتخاب مربیان بانوان در روز شنبه 9/2/91 با حضور خانمها ، زهرا نوری ، فاطمه مولائی ، فیروزه ابراهیمی و آقایان ، امیر حسین اکرامی فرد ، علیرضا فضل الله اعرابی ، نصرت الله جعفریان و رئیس انجمن در محل انجمن راگبی برگزار میگردد


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, توسط امین عطائی

روز اول : خراسان رضوی 56 قم 7
بهترین بازیکن زمین : محمد سپهری (خراسان رضوی)
روز دوم : خراسان رضوی 41 لرستان 0
بهترین بازیکن زمین : محمد سپهری
روز سوم: قم17 لرستان 7
بهترین بازیکن زمین: امین زرین(قم)
خراسان رضوی اول قم دوم لرستان سوم
_________________________________
روز چهارم : اصفهان 18 هرمزگان 8
بهترین بازیکن زمین : امیر ابریشمی (هرمزگان)
روز پنجم : تهران 22 هرمزگان 7
بهتربن بازیکن زمین : پدرام بنی عامریان ( تهران )
روز ششم:تهران 44 هرمزگان 6
بهترین بازیکن زمین:علی درفکی(تهران)
تهران اول اصفهان دوم هرمزگان سوم
_________________________________
روز ششم:خوزستان 17 گیلان 13
بهترین بازیکن زمین :امانوئل خدابخش (گیلان)
خوزستان اول گیلان دوم


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 
مسابقات راگبی انتخاب تیم لیگ وتیم ملی(تغییر یافت)

 سید قهرمانی کشور وانتخاب تیم ملی وانتخاب تیم لیگ در 31فروردین الی 2اردیبهشت گروه 3زنجان+کرمان+اهواز

مکان=خوزستان-اهواز-ورزشگاه تختی ساعت15


نوشته شده در تاريخ شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 رشته راگبی گرچه از سال 80 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده، اما نائب رییس انجمن راگبی از عدم همکاری صداو سیما در پخش مسابقات این رشته گلایه ها دارد.
راگبی یکی از ورزش‌های پر طرفدار در جهان است که از دهه 30 با ورود پیمانکاران نفتی به ایران آمد. عبدالحسین دلداده مهربان، نائب رییس انجمن راگبی ایران در گفت‌وگو با برنا در مسایل ومشکلات این رشته صحبت کرد.

اولین باشگاهی که این رشته در آن تاسیس شد باشگاه «تهران جوان» بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این انجام این رشته تا سال 1375 متوقف شد و در خرداد سال 1380 مجوز رسمی این ورزش توسط سازمان تربیت بدنی صادر شد و راگبی فعالیت خود را زیر نظر فدراسیون بیس بال دنبال کرد؛ به خاطر موفقیت ها و علاقمندانی که این رشته داشت در سال 1389 فدراسیون راگبی تشکیل و رشته کریکت را زیر نظرگرفت. بر حسب سیاست اتفاقاتی

این ورزش یکی از پر طرفدارترین ورزش‌های جهان است که در ایران توجهی به آن نمی‌شود و مسابقات راگبی بعد از جام جهانی فوتبال و مسابقات المپیک پر بیننده ترین و مهم‌ترین مسابقات ورزشی در دنیاست و انتظار بر این است که صدا وسیما و رسانه‌های داخلی توجه بیشتری به این رشته داشته باشند.امسال مسابقات قهرمانی کشوری این رشته با حضور 15 استان برگزار می‌شود. برای پخش این مسابقات نامه نگاری با صدا و سیما شد که در نهایت با پخش این مسابقات موافقت نشد.

راگبی با فوتبال آمریکایی تفاوت زیادی دارد و با حفظ روحیه ورزشکاری و جوانمردی انجام می‌شود و خشونت‌هایی که در فوتبال آمریکایی است در راگبی وجود ندارد و وارد کردن کوچکترین ضربه به حریف ممنوع است.

این رشته زیر نظر هیات بین المللی راگبی در دوبلین است و هر ساله مسابقات جهانی آن در کشور ایرلند برگزار می شود؛ ولی کوچکتری آثاری از پخش این مسابقات در تلویزیون دیده نمی شود.

18 استان این ورزش را دنبال می کنند.2 هزار نفر به طور منسجم این ورزش را در کشور دنبال می کنند و 1 مربی ایرلندی به نام وین ماستر هدایت تیم ملی آقایان را بر عهده گرفته و برای دومین بار، امسال تیم بانوان به مسابقات سِوِنز آسیایی می روند.

اگر در شهرستان‌ها مدیران ورزشی زمین‌های فوتبال را چند ساعتی در اختیار این ورزش قرار دهند،ورزش راگبی به خاطر جذابیت‌هایی که دارد مثل فوتبال یکی از پربیننده ترین مسابقات ورزشی در کشور می‌شود.


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 'نرگس لفوتي' مربي تيم ملي راگبي ايران در گفت وگو با خبرنگار ورزشي ايرنا در باره وضعيت تيم ملي راگبي براي اعزام به مسابقات آسيايي هند، گفت: با وجود تعداد كم اردوها با برنامه ريزي هاي انجام شده و بازيكنان از آمادگي خوبي برخوردار هستند و از لحاظ فني در سطح مطلوبي قرار دارند.

وي افزود: تيم ملي راگبي بانوان، تيمي جوان است كه از انرژي بسيار بالايي بهره مند است و مي تواند به پيشرفت و موفقيت خوبي در اين رشته دست يابد.

مربي كرمانشاهي تيم ملي راگبي بانوان ايران ضمن ابراز رضايت از تمرينات بازيكنان اين تيم در اردوهاي آمادگي گفت: برنامه هاي اردو تماما بر پايه تمرينات فدراسيون جهاني راگبي و با علم روز همراه است و ما در سراسر اردو فيلم هاي مسابقات خارجي 'سونز'را با دقت آناليز كرديم .

اولين مدرس زن در رشته راگبي در ادامه افزود: دو بازي تداركاتي با تيم هاي استان گلستان و شهر علي آباد كتول برگزار كرديم كه هدف از اين بازيها اجراي تاكتيك ها و نحوه اجراي درست مهارتها بود و اين سبب آمادگي بيشتر تيم شد.

'نرگس لفوتي' ضمن تشكر از حمايت هاي 'محمد عليپور' رييس فدراسيون انجمن هاي ورزشي براي اعزام تيم زنان راگبي به هند افزود: تلاش مي كنيم با موفقيت در آسيا بتوانيم قدردان زحمات وي باشيم، همچنين از مسئولان انجمن راگبي و ديگر مربيان هم تشكر مي كنم.

مربي تيم ملي راگبي بانوان ايران افزود: در سال 89 در تورنمنت ايتاليا نايب قهرمان شديم و سال 87 در رقابت هاي قهرماني آسيا در لائوس جزء10 تيم برتر قرار گرفتيم كه اين موفقيت ها قابليت تيم راگبي بانوان را نشان مي دهد.

وي در پايان خواستار حمايت هاي بيشتر وزير ورزش از راگبي بانوان شد.

مسابقات راگبي قهرماني بانوان آسيا (سونز) يكشنبه و دوشنبه هفته آينده در شهر پونا هند برگزار مي شود.


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 عکس های جدید از بانوان راگبی کار ایران

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب برویید...



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 در راگبی 4 روش کسب امتیاز وجود دارد

برای خواندن این مطلب به ادامه مطلب برویید




ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 

بقیه عکس ها در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 این ورزش زیبا و پر تحرک بر خلاف تصور با فوتبال آمریکایی تفاوتهای زیادی دارد . هر تیم راگبی شامل ۱۵ بازیکن اصلی و ۷ ذخیره می باشد که این بازیکنان تلفیقی از بازیکنان قدرتی و سرعتی هستند . این ورزش در زمین چمن با خط کشی و تیر دروازه مخصوص به خود است که در دو نیمة ۴۰ دقیقه­ای انجام می گیرد . ورزش راگبی بر خلاف فوتبال آمریکایی (که علاوه بر خشونت دارای مصدومیت زیادی است) دارای تکنیک و تاکتیک انفرادی و تیمی است که بر زیبایی این ورزش می افزاید . در صورتیکه بازیکن بدرستی اصول اولیة راگبی را آموزش ببیند ، مصدومیتی در تمرینات و مسابقات بوجود نمی آید و حتی آمار مصدومیت تمرین و مسابقه آن از بسیاری از رشته های تیمی و انفرادی کمتر است .

 

تمرینات و آموزش راگبی درزنجان بصورت کاملاً اصولی پیگیری می شود و تمرینات آمادگی جسمانی (جهت بالا بردن قدرت بدنی و توان تنفسی) و تمرینات تکنیکهای انفرادی و تاکتیکهای تیمی اختصاصی راگبی بصورت کامل و اصولی آموزش داده می شود .


نوشته شده در تاريخ جمعه 4 فروردين 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 عکسهایی از مسابقات لیگ راگبی

مسابقات لیگ راگبی ایران عصرجمعه بانتیجه 20 بر 3 به نفع تیم ستارگان به پایان رسید.

عکسهایی از مسابقات لیگ راگبی

بقیه عکس ها در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 4 فروردين 1391برچسب:, توسط امین عطائی