تیم استانی راگبی زنجان

 

انجمن راگبی کشور اعلام کرد
سيد بندي سال سال 92

حسن ميرزا اقابيك رئيس انجمن راگبي اعلام كرد سيد بندي سال 92 براساس اعتراضات و بررسي استانها در كميته فني انجمن آخرين سيد بندي سال 92 بدين شرح اعلام كرد.
ليك برتر زمان برگزاري مرداد ماه 92
فارس
تهران
خوزستان
شهردار تبريز
ليگ يك زمان برگزاري شهریور ماه 92
خراسان
گيلان
سهند تبريز
كنگره 60
ليگ دو زمان برگزاري مهر ماه 92
قم
اصفهان
گلستان
هرمزگان
ليگ 3 زمان برگزاري آبان ماه
كرمان
باران گيلان
لرستان
ستارگان كرمان
زنجان


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 

کمیته انضباطی بزودی اعلام رای میکند

کمیته انضباطی در خصوص مشکلات تیم خراسان رضوی در بازی با خوزستان در تاریخ 12/10/91 در دفتر انجمن راگبی با حضور آقای ارشد ی و سرکار خانم رحیمی نمایندگان وزارت ورزش و جوانان و آقایان دلداده مهربان دبیر فدراسیون فدراسیون انجمن های ورزشی ، حمیدیان حراست فدراسیون، باقرنیا مسئول امور حقوقی و انضباطی فدراسیون، میرزاآقابیک رئیس انجمن راگبی ، غضنفری کمیته پزشکی فدراسیون و دو نفر از بازیکنان تیم راگبی خراسان رضوی حمیدرضا تقوی و جلال جهانبخش برگزار گردید . که پس از دفاعیه تقوی ،جهانبخش و ارائه گزارش رئیس انجمن گفت تمامی مسائل اتفاق افتاده آنچه به من مربوط میشود گذشت میکنم ولی برای باقی امور خواستار برخورد جدی هستم که انشااله دیگر شاهد این بد اخلاقی ها در راگبی کشور نباشیم .ودر خاتمه نیز کمیته انضباطی اعلام نمود پس از جمع بندی نهائی هفته آینده رای خود را اعلام می نماید

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 16 دی 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 16 دی 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 حرکت بنیادی را آغاز کردیم

مسئول کیمته تگ راگبی که این رشته را در منطقه قیامدشت راه اندازی کرده در خصوص برگزاری اولین مسابقه تگ راگبی مدارس کشور گفت: این برای اولین بار بود در سطح مدارس کشور مسابقات تگ راگبی برگزار شد.
مهدی حسنعلی ادامه داد: این مسابقات با عنوان رقابتهای زیر 12 سال انجام شد و 10 تیم از سنین 9 تا 12 سال حضور داشتند. کیفیت این مسابقات با وجود اینکه برای اولین بار برگزار می شد بسیار خوب بود و در همین چند ورز استعدادهای فراوانی را در رشته تگ راگبی شناسایی کردیم و در صورتی که فعالیت های آنها در این رشته ادامه پیدا کند می توانند تضمین کننده آینده راگبی ایران باشند. چراکه آنها با شور و شوق خاصی تگ راگبی را در زنگ ورزش مدرسه کار می کنند و حتی شنیدیم که زمان استراحتشان را در خانه به تمرین این رشته می پردازند.
حسنعلی که خود مربی ورزش مدرسه شهید بهشتی در منطقه قیامدشت است و از قهرمانان رشته راگبی ایران محسوب می شود در ادامه افزود: هدف از برگزاری این مسابقات انجام یک حرکت بنیادی در رشته تگ راگبی بود تا دانش آموزان تشویق شوند و در مسیر قهرمانی گام بردارند. همچنین توانستیم سطح بازیکنان نونهال تحت پوشش کمیته تگ راگبی را ارزیابی کنیم که به نتایج خوبی هم دست یافتیم.
رییس کمیته تگ راگبی در خصوص برنامه های بعدی این کمیته گفت: گام بعدی برگزاری مسابقات دهه فجر در بهمن ماه با حضور 10 تیم در سطح استان تهران، برگزاری اولین دوره مسابقات تگ راگبی قهرمانی کشور در اوایل سال آینده و تشکیل اولین اردوی تیم ملی پس از برگزاری این مسابقات است.
حسنعلی در پایان تاکید کرد: تگ راگبی به دلیل بی خطر بودن یکی از رشته های ایمن است که می تواند در برنامه ورزشی مدارس و دانش آموزان قرار بگیرد و در صورتی که این رشته را از این رده سنی آغاز کنیم به استعدادهای زیادی می رسیم که می توانند آینده ساز راگبی ایران باشند.


نوشته شده در تاريخ شنبه 16 دی 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 امکانات فراهم شود تگ راگبی را گسترش می دهیم

معاونت پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 1 شهر ری یکی از مسئولانی بود که با حضور در روز آخر مسابقات تگ راگبی در منطقه قیام دشت حمایت خود ازگسترش این رشته اعلام کرد.
عبدالله محمدحسن درباره این مسابقات گفت : اولین بار بود که در این مدرسه تگ راگبی را از نزدیک دیدم و خوشحالم که این رشته با همکاری مدیریت ودرسه و مربی ورزش آن آقای مهدی حسنعلی راه اندازی شد و ذوق و شوق دانش آموزان و علاقه آنها نشان داد که این رشته در این مناطق می تواند آینده روشنی داشته باشد.
او با اشاره باینکه در صورت فراهم شدن شرایط این رشته را در سایر مدارس منطقه فعال می سازیم ادامه داد: سعی براین است که این رشته را در سایر مناطق گسترش دهیم البته به شرطی که امکانات و شرایط آن فراهم شود. مدارسی که فضا و امکانات کافی را دارند می توانند این رشته را گسترش دهند و می توان با یک برنامه ریزی اصولی زمینه موفقیت را فراهم ساخت. مطمئناً با این شرایط آینده این رشته می تواند پر ثمر و موفقیت آمیز باشد.
محمدحسن در پایان تاکید کرد با فعال سازی دو کانون سمیه و حضرت امام که هر دو فضای خوبی برای راه اندازی این رشته دارند می توان استعدادهای خاص را کشف کرد.


نوشته شده در تاريخ شنبه 16 دی 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 بازم هم راگبی پر افتخار زنجان در مسابقات راگبی ساحلی که اولین دوره مسابقات بود در کیش حضور پیدا کرد.تیم زنجان به سخت ترین گروه که در بین بچه های زنجان و هم گروهی ها به گروه مرگ مشهور شده بود برخورد کرد

گروه2=شیراز-گیلان-زنجان-کرمان1و2
زنجان در بازی اول خود توانست تیم راگبی کرمان1راشکست بدهد درحالی که در نیمه اول 2ترای عقب بود توانست با درخشش علیرضا عباسی در نیمه دوم 3بر2این تیم را شکست بدهد تیم زنجان در بازی با گیلان هرچی در توان داست رو کرد که با نتیجه 5بر2مغلوب شد در بازی سوم خود در مقابل شیراز یچه های کم سن سال تیم در مقابل تیم قدرت مند شیراز ایستادن وبا نتیجه4بر0مغلوب شدند که من هم (امین عطائی)اولین بازی راگبی ساحلی را تجربه کردم و خیلی هم خوشحالم که به من میدان داده شد تا توانایی خود را نشان بدم
واما بازی آخر با کرمان2تیم زنجان تمام بازیکن هایش خسته بودند و داور هم به نفع تیم کرمان را میگرفت و خطا های مکرری که این تیم انجام میداد به عمد انجام میداد را نمیگرفت وبا کمال تعجب آوانتاژ میداد(که چنین کاری در راگبی نیست)این داور اصفهای در دوبازی حق بچه های زنجان را خورد
لازم به ذکر است که تیم های شیراز گیلان بندرعباس تهران به ترتیب اول تا چهارم شدند خدا وکیلی تیم های اول ودوم همه در گروه ما بودند و کار ما خیلی سخت شده بود وما با غیرت درجلو این تیم های قدرتمند می ایستادیم وبا صدای بلند میگفتم با تیم راگبی زنجانیم و از هیچ تیمی ترسی نداریم

نوشته شده در تاريخ شنبه 2 دی 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 تیم منتخب بازیهای ساحلی

تیم منتخب بازیهای ساحلی
امید باقی آبادی- امین بیابانی زاده (تاید واتر هرمزگان) احمد اتحاد پور – نادر رجبی- رسول خادم – ( اوتانای فارس)مهرداد ایرانمنش ( کرمان الف) حمید رضا خاک پور ( البرز ورزشی) بهزاد جلیلی- امانوئل خدابخش – شاهرخ جمشیدی (گیلان)
بهترین های مسابقات ساحلی
جوان ترین تیم مسابقات کرمان الف با معدل سنی 19 سال
بیشترین ترای زده اوتانای فارس
پدیده مسابقات مهرداد ایرانمنش کرمان
آقای ترای رسول خادم
سریعترین ترای زده شده حامد شهابی کرمان
بهترین مربی مهیار عسگری 
بهترین داور کلیه داوران حاضر در مسابقات
تیم اخلاق کرمان جوانان


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 تیم اوتانای فارس سرود قهرمانی خواند 

نخستین دوره مسابقات لیگ راگبی ساحلی ایران که با نام جام" خلیج فارس " در جزیره کیش جریان داشت با قهرمانی تیم اوتانای فارس به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمن های ورزشی ، تیم اوتانا که در بازی افتتاحیه موفق شده بود نماینده گیلان را مغلوب کند ، در دیدار نهایی نیز حریف خود را تسلیم کرد تا قهرمان این رقابتها شود. 
تیم اوتانای فارس در فینال با حساب 8بر3 برابر تیم گیلان به برتری رسید و مقام نخست را بخود اختصاص داد . همچنین در دیدار رده بندی ، تیم تاید واتر هرمزگان با نتیجه 3بر 2 مقابل تیم البرز تهران پیروز شد و به عنوان سوم دست یافت . 
به این ترتیب تیم های اوتانای فارس – گیلان – تاید واتر هرمزگان و البرز تهران عناوین اول تا چهارم را کسب کردند. 
شایان ذکر است در این مسابقات 9 تیم حضور داشتند که در دو گروه به رقابت پرداختند


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 



دیدار رده بندی لیگ برتر راگبی تیمهای خوزستان و خراسان رضوی در مقابل هم قرار گرفتند که در حالیکه فقط ده دقیقه از بازی گذشته بود تیم خراسان با اعتراض های مکرر و درگیری با داور وبر هم زدن نظم مسابقات زمین بازی را ترک کرد و در نتیجه خوزستان به مقام سوم مسابقات دست یافت .شایان ذکر است این خراسان رضوی بود که به خاطر عدم آمادگی هم نتیجه را واگذار کرد هم اخلاق ورزشی را .قضاوت این مسابقه به عهده اقایان ژزف گریگوریان داور درجه 2 بین المللی و کمک ها آقایان قاسم صادقی وشاکر نوری داوران بین المللی راگبی کشور بود .و اعتراض یاران خراسان رضوی به تیم داوری کاملا بی دلیل و غیر فنی بود
راگبی بازان خراسان رضوی هم بازی را باختند وهم اخلاق را !
دیدار رده بندی لیگ برتر راگبی تیمهای خوزستان و خراسان رضوی در مقابل هم قرار گرفتند که در حالیکه فقط ده دقیقه از بازی گذشته بود تیم خراسان با اعتراض های مکرر و درگیری با داور وبر هم زدن نظم مسابقات زمین بازی را ترک کرد و در نتیجه خوزستان به مقام سوم مسابقات دست یافت .شایان ذکر است این خراسان رضوی بود که به خاطر عدم آمادگی هم نتیجه را واگذار کرد هم اخلاق ورزشی را .قضاوت این مسابقه به عهده اقایان ژزف گریگوریان داور درجه 2 بین المللی و کمک ها آقایان قاسم صادقی وشاکر نوری داوران بین المللی راگبی کشور بود .و اعتراض یاران خراسان رضوی به تیم داوری کاملا بی دلیل و غیر فنی بود
 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 

 
 

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 اگر ريشه بي انظباطي را در راگبي كشور ريشه كن نكنم ، ميروم

حسن ميرزا آقابيك رييس انجمن راگبي در خصوص حاشيه بازي خراسان رضوي و خوزستان گفت : اعتراض و اشتباه داوري جزئي از ورزش قهرماني است و همه موارد در قانون مسابقات پيش بيني شده تا از طريق اصولي و منطقي چه تيمها و چه داوران مورد تشويق يا تنبيه قرار گيرند . متاسفانه برخي از بازيكنان تیم خراسان رضوي دست به حركاتي زدند كه از شان و اخلاق ورزشي در محيط پاك ورزش بدور بود و به همين دليل براساس قولي كه به علاقمندان راگبي كشور دادم اگر نتوانم ريشه بي انظباطي در راگبي كشور را ريشه كن كنم ، از اين رشته خواهم رفت . من هنوز بر اين باورم كه براي پيشرفت اين رشته زيبا و مفرح و دانشگاهي نياز به خانه تكاني است و با هماهنگي با برخي از مسئولين فدراسيون انجمن هاي ورزشي كه تا امروز ما را همه گونه مورد حمايت قرار داده و يا چند مسئول در وزارت ورزش كه انشاله بزودي اين هماهنگي ها انجام خواهدشد به روزهاي طلايي در اين رشته خواهيم رسيد. آنچه به اين بي نظمي ها دامن ميزند اقداماتي است كه توسط كميته راگبي خراسان رضوي اتفاق افتاد حتي بدون هماهنگي با انجمن راگبي و يا فدراسيون انجمن ها و يا مسئولين ذيصلاح وزارت ورزش و جوانان تيم به خارج از كشور اعزام ميكنند يا يك روز اعلام آمادگي ميكنند و با انصراف از مسابقات نظم و امور جاري را برهم مي زنند . يا افرادي كه برای بعضي از افراد زحمتكش دست به پرونده سازي مي زنند درحاليكه خودشان در مسابقات جام خليج ((ع ر ب ي)) حضور پيدا ميكنند و با افتخار آن را هم اعلام مي كنند، ولي توجهی به اين موضوع ندارند كه فدراسيون انجمن هاي ورزشي و انجمن راگبي كشور و قهرمانان سرافراز تيم ملي راگبي اين مسابقات را صرفاً بدليل عنوان جعلي آن تحريم کردند! و آنان كه خود را متولي اين رشته ميدانند بطور مستقيم و يا غيرمستقيم به راگبي ضربه ميزنند ولي زمان ؛ بهترين قاضي ميباشد. اگر بنده در راگبي در اين مدت يكسال هيچ كاري هم نكردم حداقل اين رشته را ازمنیت ها خارج كردم آن هم با برنامه ريزي مدون و تربيت سريع مربيان و داوران بين المللي و حجم بالای مسابقات و باتدوین برنامه پنج ساله آينده خوبي براي راگبي پيش بيني و طراحي كرديم كه درحال حاضر در شروع كار هستيم . امروز اميدوارم با حمايت علاقمندان واقعي راگبي و حمايت مسئولين به چشم انداز تعريف شده برسيم . در پایان جا دارد از تمامي كساني كه در آن روز مورد بي احترامي قرارگرفته اند پوزش طلبیده و از حمايت آنان و سكوت دربرابر بداخلاقي هاي آنان متشکرم زیرا خانواده راگبي بزرگتر از آن است كه به سرعت احساساتي شود ، معذرت خواسته و اميدوارم ديگر شاهد چنين بي اخلاقي هايي در اين رشته نباشيم .
اگر با بی انظبا طی های تیم خراسان رضوي در مسابقات دور رفت ليگ 87 در شيراز و يا مسابقات 7 نفره تبريز در سال گذشته مسئولين وقت راگبي برخورد جدي ميكردند ديگر در عرصه این ورزش شاهد اين حاشيه ها نبوديم 


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 عاشقان راگبي آمدند بدون هیچ چشم داشت مالي

رئيس انجمن راگبي متذکر شدكساني در راگبي هستند كه باعث ايجاد انگيزه و تلاش بیشتر من و همكارانم مي شوند از جمله ژوزف گريگوريان از اصفهان و يا محمد علي حميدي – قاسم محمد صادقي – شاكر نوري كه همگي از داوران ممتاز بين المللي كشور و در مسابقات ليگ برتر بدون كوچكترين چشم داشت مالي ما را ياري كردند و حتي در مقابل برخي از بي حرمتي ها توسط بازيكنان خراسان رضوي با صبر و بردباري امور را برابر مقررات اجرا كرده و اعتراض خود را از طريق صحيح دنبال کردند جا دارد ضمن خسته نباشيد به آنان ياد آور شوم امروز راگبي كشور نياز به عاشقان اينگونه دارد كه خود را از خانواده راگبي مي دانند و در مشكلات آن هم سهيم هستند من هم تمامي تلاشم را انجام خواهم داد تا آنان در مسابقات بين المللي در آينده نزديك حضور پيدا کنند تا شايد بتوانيم قدري از زحمات اين عزيزان را اينگونه پاس بداريم .


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 

 
 

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 جمعه 17 آذر ماه
ساعت 11 صبح خراسان رضوی – خوزستان برای کسب مقام سوم
ساعت 13 بعدازظهر فارس – تهران برای کسب مقام قهرمانی مسابقات
زمین شماره 4 آزادی


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 قابل توجه مربیان ، داوران و علاقمندان به راگبی

اهداف کلاس :
1- بازخوانی قوانین راگبی 5 نفره (ساحلی) برای همسان سازی مقررات و قوانین این رشته در سطح کشور
2- آشنائی داوران برای اجرای قوانین در مسابقات 
محل برگزای کلاس :
- زمین شماره 4 مجموعه ورزشی آزادی 
زمان برگزاری کلاس :
- روز پنجشنبه مورخ 15 / آذرماه / 1391 – ساعت 15
مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام :
1- یک قطعه عکس پرسنلی
2- کپی کارت ملی 
3- کپی کارت مربیگری یا داوری (حداقل درجه 3)
• هزینه ثبت نام مبلغ 000/200 ريال


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 تهران - فارس درفینال لیگ برتر15 نفره 

درمجموعه ورزشی آزادی زمین شماره چهار برای قهرمانی لیگ برتر 15 نفره تیمهای فارس، تهران ، خوزستان ، خراسان رضوی به میدان رفتند که در دیدار اول فارس توانست با نتیجه 17 بر 8 از سد خراسان رضوی در یک بازی نزدیک و نفس گیر بگذرد. بهترینهای فارس: پیام شجاعی ، ناصراسلامی منش ، میثم خادم ، احمد اتحادپور بودند و در تیم خراسان امیر عطا جلالی ، محمدسپهری ، محمدبوستانی بهتر از دیگران بازی کردند.

 

در بازی دوم تیم تهران و خوزستان درمقابل هم صف آرایی نمودند که خوزستان با بکارگیری امین حسین زاده و سجاد ایزدی دو ملی پوش فارس هم نتوانست در مقابل تیم تهران به پیروزی برسد و در نهایت بازی را با نتیجه 11 بر5 به تهران واگذار کرد. بهترینهای تهران دراین دیدار محمد شریفیان ، علی اکبر غلامی ، حمزه امیری ، ایرج رستمی و بهترینهای خوزستان رسول اسمار ، یوسف جلالی ، شهاب بلالی ، حامد عطاب بودند و قضاوت این مسابقات بعهده سه داور بین المللی آقایان حمیدی ، صادقی و نوری از تبریز بو.

جمعه 17 اذرماه ساعت 3 دو تیم تهران و فارس برای کسب مقام قهرمانی رو در روی هم قرار میگیرند.


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 1-علیرضا عباسی(آماده ترین بازیکن ومربی در زنجان) 

 

2-امین عطائی

3-علی اصغر

4-امین باقری

5- بهرام بیگلدی

6-رضا آقاجانلو

7-فرشاد کشاورز

8-علی حسنی

9-حمید مهدیون

 


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 تمجید روزنامه هندی از بانوان راگبی باز ایران
باتوان که با سه پیروزی و سه شکست در مسابقات اسیائی پونا مقام دهم را کسب کردند


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 انجمن راگبی بر اساس تقاضای کمیته راگبی استان تهران اعلام کرد بنا به درخواست این کمیته با توجه به همزمان بودن مسابقات لیگ برتر راگبی 15نفره ( سید 1) با مسابقه تیم ملی فوتبال ایران و ازبکستان جهت برگزاری ، این مسابقات در روز های اول و سوم آذر ماه در تهران برگزار می گردد .

اول آذر ماه ساعت 11 صبح خراسان رضوی – خوزستان
اول آذر ماه ساعت 14 صبح تهران – فارس
دوم آذر ماه استراحت تیم ها
سوم آذر ماه ساعت 11 صبح بازنده ها ( رده بندی )
سوم آذر ماه ساعت 14 عصر برنده ها ( فینال )


نوشته شده در تاريخ شنبه 6 آبان 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 قابل توجه استان های حاضر در مسابقات راگبی

کمیته برگزاری مسابقات راگبی اعلام کرد:
حضور بازیکنان از استانی در استان دیگر بعنوان میهمان جهت انجام مسابقات منوط به داشتن رضایت نامه از کمیته راگبی ازا ستان مربوطه میباشد که بایستی حد اکثر تا پایان سوم آبان ماه این اعلام به انجمن راگبی ارائه نماید و تا پایان سال می بایست در تمامی مسابقات در آن استان شرکت نماید و بازی کردن در هر دو استان یا دو تیم در یک سال ورزشی خلاف مقررات می باشد و برای استان یا تیم استفاده کننده باخت فنی محسوب می گردد . 


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 ایران با اقتدار تیم میزبان را شکست داد.

ایران در گروه دوم با شکست هند میزبان توانست جام شیلد را به دست آورد.
در بازی امروز:
فرشاد جمشیدی 15 امتیاز
رضا بیات 5 امتیاز
پیام شجاعی 5 امتیاز
رضا بوعذار 4 امتیاز برای ایران بدست آوردند.

نتیجه نهایی این دیدار 29-7 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 ایران در اولین دیدار با نتیجه 21 بر 0 بازی را به چین تیم سوم اسیا واگذار کرد





نوشته شده در تاريخ سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 میرزا آقابیک عملکرد بانوان قابل قبول بود

حسن میرزا آقابیک گفت تیم بانوان که امسال با کادر کاملا ایرانی در مسابقات حاضر بودندو توانستند با سه پیروزی و سه شکست به کار خود را پایان دهند و پیروزی بر تیمهای هند میزبان کره جنوبی که در مسابقات آسیایی قبل حضور داشت و امارات که از بازیکنان چند ملیتی سود میبرد نشان داد که اگر سرمایه گذاری بیشتر روی برنامه های بانوان داشته باشیم می توانیم در بازیهای آسیایی آینده در بین شش تیم برتر آسیایی جای داشته باشیم و این تیم حتی بدون یک بازی تدارکاتی در شرایط بسیار سختی اعزام شد که جا دارد از تک تک بازیکنان و کادر فنی و خانم زهرا نوری و نرجس شعبانی که بخاطر عدم صدور روادید نتوانستند اعزام شوند تشکر کنم که تلاش بسیار خوبی داشتند و تشکر ویژه ای از خانم حیدری نایب رئیس بانوان که در این مدت با تلاش شبانه روزی خود باعث انسجام تیمی شد و امیدوارم در آینده بتوانم با مساعدت بیشتر وزارت ورزش و جوانان – کمیته ملی المپیک و فدراسیون انجمنهای ورزشی برنامه های بیشتری برای بانوان داشته باشیم. و از تمامی عزیزانی که من و همکارانم را در اعزام این تیم همراهی کردند تشکر و قدردانی می نمایم.


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 کمیته راگبی استان تهران اعلام کرد با موافقت انجمن راگبی در روز جمعه 12 آبان ماه یک دوره مسابقات راگبی 7 نفره بانوان برگزار می گردد . که استان های علاقمند با شرایط ذیل می توانند به کمیته راگبی استان تهران اعلام آمادگی نمایند .
آخرین مهلت ثبت نام تا پایان وقت اداری دوم آبان ماه 
کلیه هزینه اعم از خوابگاه و غذا بعهده تیم های شرکت کننده می باشد .
محل برگزاری زمین شماره 4 آزادی
کلیه تیم ها راس ساعت 8 صبح می بایست در محل مسابقه آماده باشند . ( ساعت شروع مسابقات راس ساعت 9 صبح می باشد )
هر تیم شامل 12 بازیکن – یک مربی – پزشک و سرپرست می باشد .
شماره فکس استان تهران :02144285361
برای اطلاعات بیشتر با شماره 09125104882 تماس حاصل فرمایید .


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 سه شکست و سه پیروزی پایان کار بانوان راگبی

تیم ایران در ششمین بازی خود در مقابل هند میزبان توانست در زیر باران با نتیجه 17 بر 12 هند را شکست دهد که با سه پیروزی و سه شکست کار خود را خاتمه داد
بهترین ها در دیدار با تیم هند :
زهره عینی با 12 امتیاز
صبا حیاتی با 5 امتیاز
بهترین های تیم ایران در این مسابقات :
زهره عینی – صبا حیاتی – فرشته سارانی معرفی شدند


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 عذر خواهی راس میشل از انجمن راگبی ایران

به دنبال عدم صدور ویزا برای سه نفر از اعضای تیم ملی راگبی بانوان ایران جهت شرکت در رقابتهای اسیایی درپومای هند واعتراض دکتر حسن میرزا اقابیک به کنفدراسیون راگبی اسیا راس میشل دبیر کل کنفدراسیون راگبی اسیا با ارسال نامه ای برای انجمن راگبی ایران با عذر خواهی از این اتفاق تلخ از پیگیری های این کنفدراسیون برای جلوگیری از این اتفاقات به خصوص در جریان سفر هفته اینده تیم ملی راگبی اقایان ایران خبر داد.
متن نامه راس میشل دبیر کل کنفدراسیون راگبی اسیا به دکتذر حسن میرزا اقابیک رییس انجمن راگبی ایران به شرح زیر است:
, Dear Dr. Aghabeik
My apologies and as Ross has rightly mentioned, neither the ARFU and nor the IRFU has any control over this and one will not get an answer from the authorities as to why the visas were not granted to the 3 individuals.
We have done our best and will continue to assist for the men's visas.
I do however notice that although you did not submit the WOMEN'S team list in the required format, the visas were still issued for most of the members.
As for the MEN'S team, kindly ensure that you send us the correct format of the team details as mentioned in the Sr. No. 2) of the attached letter of the Ministry of Home Affairs. This must reach us today itself and we await the same.
Just FYI, I received a call from our immigration authorities that your team has already arrived about couple of hours ago. Our best wishes to them.
Kind regards,
Pramod Khanna


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 بر اساس اعلام جرالد گالاگر 10 مربی به درجه 2 بین المللی ارتقاء یافتند که نفرات اعلام شده عبارتنداز :
1- علی فضل ا... اعرابی
2- حسین طالب 
3- رامین تاجدینی
4- مهیار عسگری
5- پدرام بنی عامریان 
6- نعیم هرجابی
7- مهدی حسنعلی 
8- ژوزف گریگوریان
9- امیرحسین اکرامی
10- علی درفکی


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 10 داور بین المللی ایرانی برای مسابقات آسیایی دعوت میشوند

جرالد گالاگر مدرس جهانی IRB پس از برگزاری کلاس داوری درجه یک بین المللی راگبی در ایران گفت:داوران جوان و با انگیزه ای در ایران هستند که پس از بررسی وضعیت کلاس و آزمون عملی خصوصاً در بازی دوستانه تیم ملی آقایان با کلوپ تهران به توانائی های داوران ایرانی اعتقاد بیشتر پیدا نمودم. ضمنا خانمها فاطمه نوری و نرجس شبانی که شبانی از داوران شرکت کننده در کلاس داوری بودند و در حال حاضر باعنوان سرپرست اردوی تیم ملی بانوان همکاری دارند را برای قضاوت به مسابقات آسیایی هند دعوت میکنم و امیدوارم در آینده بر اساس اعلام انجمن راگبی ایران از سایر داوران فعال نیز در مسابقات استفاده نمائیم.


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 تیم شهرداری تبریز در یک بازی نفس گیر توانست با نتیجه 13 بر 12 از سد گیلان بگذرد و صعود خود را به لیگ برتر جشن گرفت .
قضاوت این مسابقه بر عهده ی علیرضا فضل ا.. اعرابی داور با تجربه بین المللی و به کمک آقایان محمد وصالی ، فرهاد خسرو شاهی و داور چهارم اکبر نیکبخت بود .
شایان ذکر است مسئولین شهرداری تبریز از عدم حضور مسئولین انجمن در مسابقات گله کردند .
همچنین تیم های قم و اصفهان به لیگ سه سقوط کردند. از لیگ سه امسال دو تیم به لیگ دو صعود می کنند .


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 

 
 
 


نوشته شده در تاريخ جمعه 7 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 


نوشته شده در تاريخ جمعه 7 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 از رشته های مدال آور و فعال حمایت می کنیم 


رییس فدراسیون انجمن های ورزشی با تمجید از مسوولان انجمن راگبی در برگزاری کلاس پیشرفته و بین المللی مربیگری و داوری راگبی در تهران گفت : استقبال خوب از این کلاس ما را تشویق می کند که بیش از پیش به این حرکت سازنده عنایت بیشتری داشته باشیم .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمن های ورزشی ، " محمد علیپور " روز چهارشنبه در جریان بازدید از این کلاس که با حضور 43 مربی و داور و همچنین اقای " جرالد کالاگر" و خانم " سره نا یوه " مدرسان نیوزلندی و سنگاپوری در مجموعه ورزشی ازادی تهران جریان دارد ، افزود: حرکت انجمن راگبی قابل ستایش است و امید می رود که این اقدام ، در بالابردن سطح دانش مربیان و داوران موثر واقع شود. 
وی ضمن خوشامدگویی به مدرسان و همچنین شرکت کنندگان در این کلاس گفت : ما انتظار داریم که شما تلاش کنید تا راگبی بیش از پیش به سمت پیشرفت حرکت کند . 
علیپور همچنین اظهار داشت : برنامه ریزیها باید بگونه ای باشد که در بازیهای اسیایی اینده بتوانیم جزو تیم های برتر قاره باشیم و به باور من ، این پتانسیل وجود دارد بویژه در بخش " سونز"( راگبی هفت نفره ) که علاقه مندان بیشتری نسبت به راگبی 15 نفره دارد. 
رییس فدراسیون انجمن های ورزشی ، توجه ویژه به راگبی پایه را مورد تحسین قرار داد و گفت : خوشبختانه جوانگرایی در راگبی در اولویت قرار گرفته و من امیدوارهستم که این پشتوانه سازی و اتکا به چهره های اتیه دار بتواند در توفیق این رشته پرطرفدار نقش کلیدی بازی کند. 
علیپور با اشاره به کمبود بودجه گفت : فدراسیون انجمن های ورزشی ، 15 رشته فعال را هدایت می کند ولی واقعیت این است که با مشکلات بودجه مواجه است . در این راستا ، اخیرا چند سفر برون مرزی به این دلیل لغو شده است ، با این حال این مشکلات مقطعی است و امید می رود که بتوان از پتانسیل های موجود بنحو احسن استفاده کرد . 
وی در پایان گفت : از رشته های مدال اور که به سمت پیشرفت حرکت کنند ، حمایت می کنیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم ورزید. 
در این بازدید ، همچنین حسن میرزاقابیک رییس انجمن راگبی از حمایت رییس فدراسیون انجمن های ورزشی از این رشته پرطرفدار تمجید کرد و ابراز امیدواری نمود که برگزاری این کلاسهای پیشرفته بتواند در توفیق راگبی نقش موثری داشته باشد. 


نوشته شده در تاريخ جمعه 7 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 انجمن راگبی کشور در نظر دارد اولین دوره مسابقات قهرمانی باشگاهی راگبی ساحلی (Beach Rugby) را در تاریخ 15/09/91 در جزیره کیش با نام (جام خلیج فارس) برگزار نماید. لذا خواهشمند است آمادگی تیم خود را جهت شرکت در مسابقات فوق تا تاریخ 15/08/91 به این انجمن از طریق سایت یا نامه اعلام فرمایند.
اطلاعات بیشتر متعاقباً اعلام خوهد شد.
تعداد بازیکن برای هر تیم حداکثر 10 نفر، مربی 1 نفر و سرپرست یک نفر تعداد کل 12 نفر
جهت اطلاعات بیشتر با آقای مهدی ممتاز امیری 09193174697 تماس حاصل فرمائید.


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 نفرات دعوت شده عبارتند از :
محمد شريفيان-امانوئل خدابخش-پيام عباسي-رضا بوعذار-شهاب دهقان-حمزه اميري-پيام شجاعي-اميد زارعي-ناصر اسلامي منش-ميثم خادم-رامين نور سعدي-فرشاد جمشيدي-محمد سپهري-عليرضا بوستاني-رضا بيات.بهروز قاسمی همچنین امیر ابریشمی در صورت روشن شدن وضعیت خد متی نیز به اردو اضافه میگردد


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 همکاری مشترک راگبی ژاپن با انجمن راگبی

حسن میرزا آقابیک رئیس انجمن راگبی اعلام کرد با درخواست انجمن راگبی و پیگیری های مستمر جعفریان دبیر انجمن به زودی مربی ژاپنی به ایران می آید برای مدت یکماه.
استانهای متقاضی می توانند برای مدت یک هفته این مربی را جهت ارتقاء سطح مربیان خود و تمرینات تیم منتخب استان استفاده نمایند که بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته مسئول هماهنگی این کار نصرت ا.. جعفریان میباشد که سابقه طولانی در امر آموزش در سطح بین المللی دارا میباشد و در حال حاضر ژاپن قویترین تیم راگبی آسیا میباشد که سابقه حضور چندین دوره در جام جهانی راگبی را دارد و امیدوارم این همکاری پیشرفت راگبی در کشور را نیز به همراه داشته باشد.
شرایط حضور مربی ژاپنی در استانها 
1- تهیه بلیط رفت و برگشت از تهران به استان متقاضی.
2- تهیه اسکان و تغذیه برای مربی و همراه او.
3- مربی مجاز میباشد کلاس تئوری برای بانوان و تئوری و عملی برای آقایان در استان متقاضی را اداره نماید.
4- پس از پایان کلاس و دوره کلیه مربیان یک درجه ارتقاءخواهند نمود.
5- حق الزحمه مدرس 1000 دلار برای یک هفته که میبایست در اختیار انجمن قرار گیرد.


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 آکادمی راگبی استان البرز

ثبت نام برای تمامی سنین در دو گروه آقایان و بانوان
از علاقمندان به این رشته مهیج دعوت به عمل می آید 
برای اطلاعات بیشتر به آدرس و شماره تلفن های زیر مراجعه فرمایید
آدرس : باغستان ورزشگاه انقلاب - هئیت انجمن های ورزشی استان البرز - کمیته راگبی
زیر نظر دانیار حق دهقان 
علاقمندان جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس بگیرید :
09357782956


نوشته شده در تاريخ شنبه 1 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 قابل توجه شرکت کنندگان کلاس بین المللی راگبی 

به اطلاع می رساند اولین دوره کلاس بین المللی راگبی مربیگری ، داوری و تگ راگبی در تاریخ های ذیل در محل مجموعه ورزشی آزادی زمین شماره 4 برگزار خواهد شد . ثبت نام شدگان در تاریخ های مققر سر کلاس حاضر باشند .
مربیگری : بعد از ضهر 3 مهر – 4 مهر – صبح تا ضهر 5 مهر ماه
تگ راگبی : بعد از ظهر 5 مهر ماه
داوری : 6 مهر – 7 مهر
ساعت شروع کلاس ها صیح ها 9 صبح و بعد از ظهر ها ساعت 16
هزینه کلاس مربیگری : 3000000 ریال
هزینه کلاس داوری : 3000000 ریال
هزینه کلاس تگ راگبی : 1500000 ریال
خوابگاه بانوان : مجموعه آزادی
خوابگاه آقایان : مجموعه ورزشی یاس


نوشته شده در تاريخ شنبه 1 مهر 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 اول مهرماه آغاز مرحله دوم اردوی بانوان


کمیته فنی بانوان تیم ملی با حضور میرزاآقابیک و حیدری رئیس و نایب رئیس بانوان و خانها فاطمه و زهرا نوری –نرجس شبانی- فیروزه ابراهیمی – مربیان و فاطمه مولائی سر مربی تیم پس از پایان اردوی اول تشکیل جتسه داد و 16 بازیکن برتر را به مرحله دوم اردو که از صبح روز اول مهر ماه در محل مجموعه آزادی تشکیل میگردد فراخواند
اسامی نفرات دعوت شده
صبا حیاتی- زهره عینی- زهره صادق پور- فرشته شلانی- سونیا شاه محمدی- یاسمن کرمی- معصومه خورشیدی- مریم هاشمی- ( کرمانشاه) فرزانه نواب راد- فرشته سارانی- سارا سلیمانی- سارا عبدالملکی- (تهران) هاجر جعفری (قم) فائزه خلفی (خوزستان) زهرا افشار (کرمان) هدیه مقدس زاده (گلستان)


نوشته شده در تاريخ جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 

 

بالاخره پس از چهار سال پیگیری، راگبی به بزرگترین رویداد ورزشی جهان بازگشت. راگبی برای نخستین بار حدود 100 سال پیش در این رویداد ورزشی بزرگ شرکت کرد.

اکنون نگاهی می اندازیم به تاریخچه راگبی در بازی های المپیک و چشم انداز آن در ریودوژانیرو.

برزیل در سال 2016 میزبان المپیک تابستانی خواهد بود که سر آغاز دوباره برای راگبی و بازگشت آن به بازی های المپیک، البته بصورت هفت نفره (7s’) خواهد شد. این نخستین باری نیست که راگبی در این بازی ها شرکت می کند، بازی های راگبی بصورت پانزده نفره (15s’) در سال های نه چندان دور بطور منظم در این بازی ها انجام می شد. ولی در المپیک آتی ما شاهد حضور راگبی بصورت هفت نفره خواهیم بود.

چه کسانی در رقابتهای المپیک شرکت کردند؟

سال 1900 کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس تنها تیمهای حاضر در این مسابقات بودند که Moseley Wanderers RFC نماینده انگلستان و Frankfurt Club بعنوان نماینده آلمان ها در این مسابقات شرکت کرده بودند، در این مسابقات فرانسه با شکست 27 بر 8 تیم انگلیس و 27 بر 18 تیم آلمان موفق به کسب مدال طلای این رقابتها شد.

هشت سال بعد در سال 1908 فرانسه و انگلیس به همراه تیم های تازه وارد ایرلند و استرالیا در این مسابقات شرکت کردند که این بار فرانسه از کورس قهرمانی کنار زده شد و بازی نهایی بین تیمهای استرالیا و انگلیس برگزار شد که استرالیا اگر چه با نتیجه 32 بر 3 انگلیس را در هم کوبید اما با اظهار ناراحتی ابراز داشتند که امیدوار بودند که با بهترین تیمهای دنیا مسابقه بدهند.

در سال 1920 این مسابقات با حضور تنها دو تیم از امریکا و فرانسه برگزار شد کهCalifornian students به نمایندگی از امریکا در این مسابقات حضور پیدا کرده و موفق شدند با نتیجه 8 بر 0 فرانسه را شکست دهند.

نکته جالب توجه اینکه یکی از بازیکنان تیم امریکا در این رقابتها موفق به کسب دو مدال دیگر نیز در دو صد متر و دو 4 در 100 متر امدادی شد.

آخرین باری که ما شاهد حضور راگبی در بازی های المپیک بودیم به سال 1924 پاریس باز می گردد، که فرانسه میزبان بازیها بود و مسابقات با حضور تیم تازه وارد رومانی، فرانسه و امریکا مدافع عنوان قهرمانی برگزار شد.

فرانسویها پس از درهم کوبیدن تیم رومانی از جانب تیم امریکا کاملا مایوس شدند و با دریافت پنج ترای مسابقه را با نتیجه 3 بر 17 واگزار کردند لازم به ذکر است که در آن زمان ترای 3 امتیاز داشته.

محرومیت

Pierre De Coubertin ، موسس کمیته بین المللی المپیک و عامل اصلی تلاش برای حضور راگبی در سال 1925 به همراه چند تیم علاقمند از حضور در بازی های محروم و نهایتا راگبی از بازی های المپیک حذف شد.

با این وجود یک دوره مسابقات نمایشی در سال 1936 در برلین برگزار شد که فرانسه موفق به کسب عنوان قهرمانی در آخرین بازی راگبی المپیک شد.

بازگشت راگبی

تلاشهای بسیاری برای بازگشت راگبی تا به امروز صورت گرفته که جا دارد از رئیسIRB برناد لاپاست و رئیس IOC چک روگ که بازیکن راگبی بوده و سایر عوامل موثر در دریافت رای مثبت برای حضور دوباره راگبی در 9 اکتبر 2009 تشکر ویژه ای داشته باشیم.

در بازی های 2016 ریودوژنیرو، بازی ها بصورت هفت نفره و مطابق قوانین IRB در دو بخش مردان و بانوان و بصورت مجزا برگزار خواهد شد.

 

مسابقات آتی ممکن است کمی دور به نظر برسد اما ما در این سالهای پیش رو هیجان زیادی داریم.

"به امید حضور تیم ملی ایران در بازیهای راگبی المپیک 2016 ریودوژنیرو"



 

The History of Rugby in the Olympic Games and looking towards Rio 2016

 

In four years time rugby returns to the biggest sporting event on the planet as it will be back in the Olympics for the first time in almost 100 years. Today we look back on the history of rugby at the Olympics, and forward to Rio de Janeiro.

Brazil will host the 2016 summer Olympics, which marks a return for the sport of rugby, albeit in the form of 7's. It won't be the first time rugby is included in the Games however, as 15's was a regular occurence in the early years, with four of the first seven Olympic Games featuring rugby.

Who took part?

In 1900 there were only three countries; France, Germany, and Great Britain. Moseley Wanderers RFC from England represented the latter, while the Frankfurt Club represented Germany.

France won Gold, beating Great Britain 27-8 and beating Germany 27-18.

Eight years later in 1908 France and Great Britain (this time including Ireland) entered teams, while a third from Australasia took part, comprising mainly of a touring Wallaby side. France pulled out, so the only game was between the Australians and Great Britain, represented by Cornwall.

The Australian side won easily 32-3, but later were displeased with the turnout, stating that they had actually hoped to 'conquer or be conquered by the best teams in the world'.

In 1920 there were only two teams again, the USA - comprised of a group of Californian students - and France. The USA won 8-0. One of the USA members, Charles Paddock, took home two other medals as he came second in the 100m dash and also won with the 4x100m relay.

The last time we were to see rugby in the Olympics was in 1924 in Paris, where hosts France, newcomers Romania, and defending champions the USA, all battled it out.

France were reportedly over confident after thrashing Romania, and were upset by the American side, who scored five tries to win 17-3. Back then, a try counted as 3 points.

Exclusion

Pierre De Coubertin, the driving force behind rugby's inclusion and the founder of the International Olympic Committee, stepped down in 1925 which, along with so few teams showing interest, led to the exclusion of rugby in the Olympics.

There was however an exhibition tournament at the 1936 games in Berlin, which France won, making them the last winner of a rugby match at the Olympic Games.

Rugby returns

There has been a strong drive to get rugby back for some time now, and thanks to IRB Chairman Bernard Lapasset, IOC President Jacques Rogge (a former rugby player), and many other factors all coming together, rugby received a yes vote on 9 October 2009.

It will appear in the 2016 games in Rio, following a similar format to how the IRB Sevens World Series is run, with both men and women taking part in seperate competitions. 

The next Games may feel like a long way away, but we have a very exciting few years ahead.

 


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, توسط امین عطائی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد